Jak prowadzić kampanię reklamową na „Facebooku”? (cz. II)
Autorem artykułu jest Tomasz Galicki
Jeżeli cofniemy się do części pierwszej tego artykułu, przeczytamy o tym jak ważne jest dokładne planowanie strategii działań marketingowych w sieci.
Przeczytać możemy także, o tym jak skończyć się może niedocenienie potęgi Social Media na przykładzie kampanii Maxwell House. Dzisiaj pragnę pokazać Państwu w jaki sposób należy zaplanować strategię, aby nie zakończyła się ona klęska i nieproduktywnie wydanymi pieniędzmi. Jeżeli nie czujemy się na siłach by samemu zorganizować kampanię social media, warto jest zlecić to zadanie doświadczonej agencji. W tym wypadku, koniecznie należy sprawdzić referencje jakie posiada firma, którą chcemy zatrudnić. W szale bitewnym na kampanie internetowe, pojawiło się wielu oszustów, wykorzystujących fakt, że branża jest świeża i po prostu nie wiele osób zna się na niej. Wielu oszustów sprzedaje „fanów”, którzy w rzeczywistości okazują się fikcyjni. Tak więc w rezultacie, możemy mieć funpage i 1000 bezwartościowych fanów.
Wracając do planowania strategii zastanówmy się najpierw jaki cel chcemy osiągnąć. Nie przyjmujmy jako celu ilości fanów. Wymiernym wskaźnikiem mogą być posty publikowane na naszej tablicy, zdjęcia dodawane przez fanów, ich opinie na nasz temat. Oznacza to bowiem, że zdobyliśmy fanów, którzy identyfikują się z naszą marką. Aby jednak osiągnąć taki cel należy dokładnie przemyśleć target i sposób prowadzenia kampanii. Dokładnie określmy docelową grupę osób do których chcemy dotrzeć. Jeżeli chcemy promować sklep internetowy z biżuterią ślubną warto przyjąć następujący profil potencjalnego fana: kobieta lub mężczyzna, wiek od 18 do 30 lat, status związku zaręczony. Jest to profil osoby, która najprawdopodobniej będzie zainteresowana naszymi wyrobami i chętnie będzie identyfikować się z nasza marką.
Kiedy obraliśmy już cel i target teraz trzeba pomyśleć w jaki sposób przekonać internautów by kliknęli przycisk „lubię to” na naszym „funpage”. Tutaj z pomocą mogą nam przyjść gadżety reklamowe. Nie rozdawajmy ich jednak za kliknięcie tylko za aktywność np. pierwsze 100 osób, które wyśle zdjęcie ze swoim partnerem otrzyma koszulki z nadrukiem. Wówczas oprócz zdobycia fana zyskamy, także jego aktywność. Do promocji firmy na facebooku korzystajmy z reklam kontekstowych wyświetlanych po prawej stronie.
Pamiętajmy o tym by nie zaniedbywać profilu, gdyż może to doprowadzić do utraty fanów. Musimy regularnie dodawać wartościowa treść, zdjęcia, filmy które zainteresują naszych fanów i zachęca do dalszej aktywności.
Jako przykład doskonale prowadzonego profilu, weźmy funpage jednego z producentów piwa. Budweiser rozsławił w sieci swoją maskotkę „Drevnego Kocura”. Wiewiórka okazała się tak popularna, że dzisiaj ma ona około 40 000 aktywnych fanów. Budweiser bez rozdawania gadżetów przeprowadził wzorcową kampanię Social Media. Jeżeli planują Państwo w niewielkim budżecie zorganizować akcję promocyjną dla swojej firmy, polecam bliżej przyjrzeć się działaniom marketingowym Drevnego Kocura.
---T.G.
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz